Principalele aspecte ale politicii de retur:

  • Termenul de 14 zile:

    Perioada în care consumatorul poate returna produsul începe din ziua în care a intrat în posesia fizică a acestuia.

  • Fără motiv:

    Consumatorul nu este obligat să ofere o justificare pentru returnarea produsului.

  • Costuri de retur:

    În general, costurile de returnare a produsului sunt suportate de cumpărător, cu excepția cazurilor în care comerciantul își asumă explicit această responsabilitate.

  • Returul banilor:

    Banii se returnează în maxim 14 zile calendaristice de la primirea produsului returnat.

  • Excepții:

    Anumite produse pot avea politici de retur specifice, de exemplu, cele care au fost personalizate sau au fost desigilate și nu mai pot fi vândute ca noi.

  • Comerțul la distanță:

    Legea se aplică în special comerțului online, dar se poate aplica și altor forme de vânzare la distanță (de exemplu, prin catalog).

  • Drepturi suplimentare:

    Clienții pot beneficia de drepturi suplimentare de retur, stabilite de comercianți, cum ar fi termenul extins de 30 de zile oferit de www.curieriboltfood.ro

  • Verificarea produselor:

    Este important ca produsele returnate să fie în aceeași stare în care au fost primite, eventual cu ambalajul original, și să nu prezinte deteriorări cauzate de consumator.

  • Returul mai multor produse:

    Dacă au fost comandate mai multe produse, se poate returna doar o parte din ele sau toate, în funcție de politica comerciantului.